Były mąż skandalistki znalazł etat w telewizji


Były bramkarz Radosław Majdan ma poprowadzić w porannym paśmie TVP 2 "Pytanie na śniadanie" kącik pod roboczym tytułem "Majdan radzi".

Program Bronisława Wildsteina zostaje w TVP 1. Antena zamówiła kolejne cztery odcinki - na próbę. Uniwersytet Nowojorski uznał serię artykułów "A Nation Challenged', które ukazały się w dzienniku "The New York Times" po atakach terrorystycznych 11 września 2001 roku, za najważniejsze amerykańskie teksty minionej dekady. Z początkiem lutego Jan Latała rozpocznie pracę na stanowisku szefa nowego serwisu informacyjnego RMF24.pl.



Lachlan Murdoch sprzedał połowę swoich udziałów w koncernie News Corp. i zainwestował w australijską sieć radiową DMG Radio. Prowadzący poranną audycję w radiu ESKA ROCK przywitał słuchaczy wyrażeniem podziwu dla niemieckich żołnierzy, którzy musieli rano wstać i wsiąść do czołgów i samolotów. Marcin Mańka dołączy do grona prezenterów redakcji oprawy i promocji TVP 1.

Związki zawodowe w Telewizji Polskiej obawiają się, że większość dziennikarzy mających etaty w Agencji Produkcji Telewizyjnej znajdzie się na liście zwolnień grupowych.

Agencja Informacji Telewizji Polskiej rozesłała do wybranych redakcji pytanie, czy zgodzą się przesyłać jej bezpłatne egzemplarze swoich magazynów do przeglądu prasy. TVP prenumeruje bowiem tylko "najważniejsze tytuły". Paweł Moskalewicz, były zastępca redaktora naczelnego tygodnika "Przekrój", rozpoczął współpracę z TVP Info.

Sławomir Mokrzycki będzie od lipca dyrektorem wydawniczym w Wydawnictwie "Przekrój" (właściciel "Przekroju" i "Sukcesu"). Eska Rock organizuje trasę koncertową, w ramach której w 15 miastach Polski zagrają Lipali i Ocean. Wydawnictwo Edipresse Polska SA sprzedało tygodnik "Przekrój" – dowiedział się "Presserwis".



Presspublica (wydawca m.in. "Rzeczpospolitej") wraz z Mediami Regionalnymi domaga się "ograniczenia przywilejów największych wydawców" w Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Dwie osoby będą się ubiegać o stanowisko prezesa Polskiego Radia, a dziesięć – o cztery miejsca członków zarządu spółki. Wczoraj otwarto zgłoszenia od kandydatów. Wydawnictwo K Magazine, wydawca miesięcznika ”K Mag”, uruchomiło wersję testową serwisu internetowego Kmag.pl.

1000 zdjęć w Portalu Historycznym PAP


O ponad tysiąc, w większości nieznanych dotąd, fotografii obrazujących polską historię XX wieku wzbogacił się działający od roku Multimedialny Portal Historyczny PAP www.11listopada1918.pl. Pierwsza część nowego zbioru jest już dostępna dla internautów. W ciągu najbliższych dni portal zmieni także swoją domenę na historia.pap.pl.

Telewizja publiczna zmienia strukturę organizacyjną


1 marca br. w Telewizji Polskiej powstanie Ośrodek Programów Regionalnych, któremu ma podlegać pasmo wspólne TVP Info. Nazwy zmieni też kilka jednostek organizacyjnych spółki.

TVP chce uruchomić kanał z serialami


Telewizja Polska SA rozważa uruchomienie kanału nadającego seriale – wynika z informacji "Presserwisu".

Agora wyda kolekcję o sławach światowego jazzu


”Giganci jazzu" to kolekcja Agory przygotowana we współpracy z Universal Music Polska.

Kuwejt ma "Galę"


Na początku czerwca ukazał się pierwszy numer kuwejckiej edycji magazynu lifestylowego "Gala".

Ojciec Tadeusz Rydzyk uruchomił nowe radio


Konsorcjum medialne ojca Tadeusza Rydzyka rozrasta się. Jak dowiedział się portal tvp.info, do Radia Maryja, Telewizji Trwam i gazety "Nasz Dziennik" dołączyło internetowe Radio SIM.

W USA zamknięto 367 czasopism


W mijającym roku z amerykańskiego rynku prasowego zniknęło 367 czasopism. W tym samym okresie zanotowano 247 debiutów.

Prezes Polskiego Radia straszy i walczy o pieniądze


- Czy odbędzie się "Lato z radiem"? – zaproszenie na taką konferencję prasową wysłało w piątek Polskie Radio. Prezes Jarosław Hasiński na lewo i prawo opowiada o problemach spółki.

Outsourcing sposobem na cięcie kosztów w TVP


Aby zmniejszyć koszty, Telewizja Polska może się zdecydować na outsourcing, czyli zamawianie na zewnątrz tego, co robią obecnie jej etatowi pracownicy.

Niepewna przyszłość "Faktu" w Wielkiej Brytanii


Ważą się losy wydań "Faktu" (Axel Springer Polska) ukazujących się w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Coraz gorsza sytuacja na dziennikarskim rynku pracy


Sytuacja na rynku pracy dla dziennikarzy w ciągu ostatnich miesięcy stała się dramatyczna, a będzie jeszcze gorzej. Do takiego przekonania doszli uczestnicy wczorajszej debaty "Czy wszyscy dziennikarze skończą pod pośredniakiem?".

W TVS będzie mniej serwisów lokalnych


Stacja TVS chce nadawać mniej informacji lokalnych i tym tłumaczy planowane zwolnienia reporterów.

Powtórka głosowania w sprawie odwołania Gargas?


Rada Programowa Telewizji Polskiej zaapelowała do zarządu stacji o reasumpcję głosowania w sprawie odwołania Anity Gargas ze stanowiska wicedyrektora TVP1 - poinformowała szefowa Rady Janina Janowska.

"Przekrój" rozmawia z Pilchem


Wydawca tygodnika "Przekrój" (Wydawnictwo "Przekrój") prowadzi rozmowy z pisarzem i felietonistą Jerzym Pilchem – dowiedział się nieoficjalnie "Presserwis".

Miliard odsłon dziennie na YouTube


Społecznościowy serwis wideo YouTube ogłosił, że notuje ponad 1 mld odsłon dziennie.

Zniknie z TVP? Zarabia mniej niż taniec na lodzie


TVP1 formalnie ma w planach tylko jeden odcinek programu "Bronisław Wildstein przedstawia", bo na posiedzeniu zarządu TVP okazało się, że audycja nie zarabia.

Orlen reklamuje się w niemieckiej telewizji


Koncern naftowy PKN Orlen rozpoczął w niemieckich mediach kampanię promującą niemiecką sieć stacji benzynowych Star.

Trzech słuchaczy Trójki rozpoczęło protest


Trzech słuchaczy III Programu Polskiego Radia od wczoraj wieczorem koczuje w przyczepie kempingowej ustawionej naprzeciwko siedziby Trójki przy ul. Myśliwieckiej w Warszawie.

Wróżki w Mango 24


W kolejnym kanale Grupy TVN pojawiło się pasmo ezoteryczne "Kosmica TV" - od czerwca emituje je telesprzedażowy kanał Mango 24.

Media Regionalne na czas żałoby zmieniły politykę reklamową


Do soboty w dziennikach Mediów Regionalnych na stronach poświęconych katastrofie w Smoleńsku nie będą publikowane reklamy. Dzienniki zrezygnują też z niektórych ogłoszeń i autopromocji.